KararYüksek etkiYürürlükteYürürlüğe girecek
2026 asgari ücreti: brüt 33.030 TL, net 28.075,50 TL
Asgari ücret 1 Ocak 2026’dan itibaren %27 artışla brüt 33.030 TL oldu. 2026 yılı için ara artış yapılmadı.
- Yayım
- 26 Aralık 2025
- Yürürlük
- 1 Ocak 2026
- Kaynak
- Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı (2025/1)RG 26.12.2025 / 33119
Ne değişti?
Brüt asgari ücretÖnce: 26.005,50 TLŞimdi: 33.030,00 TL
Net asgari ücretÖnce: 22.104,67 TLŞimdi: 28.075,50 TL
Günlük brütÖnce: 866,85 TLŞimdi: 1.101,00 TL
SGK prime esas kazanç alt sınırıÖnce: 26.005,50 TLŞimdi: 33.030,00 TL
İK ekibi ne yapmalı?
0/3İşaretleriniz yalnızca bu tarayıcıda saklanır.
Rakamlar
| Brüt | Net | |
|---|---|---|
| Aylık | 33.030,00 TL | 28.075,50 TL |
| Günlük | 1.101,00 TL | — |
Asgari ücrete isabet eden gelir vergisi ve damga vergisi istisna olduğundan, asgari ücretli bir işçinin bordrosunda yalnızca SGK işçi payı (%14) ve işsizlik sigortası işçi payı (%1) kesilir.
İşveren maliyeti
7566 sayılı Kanun’la işveren uzun vadeli sigorta payı 2026’da %12’ye çıktığı için asgari ücretin işverene maliyeti de değişti:
| Teşvik durumu | Aylık maliyet |
|---|---|
| Teşviksiz | 40.874,63 TL |
| 2 puan Hazine desteği (imalat dışı) | 40.214,03 TL |
| 5 puan Hazine desteği (imalat) | 39.223,13 TL |