KararYüksek etkiYürürlükteYürürlüğe girecek
Temmuz 2022 ara artışı: asgari ücret brüt 6.471 TL
Asgari ücret 1 Temmuz – 31 Aralık 2022 için %29,3 artışla brüt 6.471,00 TL, net 5.500,35 TL oldu.
- Yayım
- 1 Temmuz 2022
- Yürürlük
- 1 Temmuz 2022
- Kaynak
- Asgari Ücret Tespit Komisyonu Kararı (2022/1 (ara artış))RG 01.07.2022 / 31883 (mükerrer)
Ne değişti?
Brüt asgari ücretÖnce: 5.004,00 TLŞimdi: 6.471,00 TL
Net asgari ücretÖnce: 4.253,40 TLŞimdi: 5.500,35 TL
Günlük brütÖnce: 166,80 TLŞimdi: 215,70 TL
SGK prime esas kazanç alt sınırıÖnce: 5.004,00 TLŞimdi: 6.471,00 TL
SGK prime esas kazanç üst sınırı (7,5 kat)Önce: 37.530,00 TLŞimdi: 48.532,50 TL
İK ekibi ne yapmalı?
0/2İşaretleriniz yalnızca bu tarayıcıda saklanır.
Rakamlar
| Brüt | Net | |
|---|---|---|
| Aylık | 6.471,00 TL | 5.500,35 TL |
| Günlük | 215,70 TL | — |
Yüksek enflasyon nedeniyle yıl ortasında ara artış yapıldı. Temmuz 2022 bordrolarında asgari ücret istisnası da yeni tutar üzerinden uygulanmaya başladı; yılın ilk yarısında ve ikinci yarısında farklı istisna tutarları kullanıldı.